×

چگونه برای یک مشکل سخت راه حل پیدا کنیم؟

photo Admin ۱۷:۴۸:۳۷ | ۱ دی ۱۳۹۷
از4 رای3
چگونه برای یک مشکل سخت راه حل پیدا کنیم؟

فرهنگ همیشه در ارتباط بودن ما در ارتباطات دیجیتالی میتواند خساراتی به استراحت و تغذیه ما بزند، ولی فقط زندگی شخصی ما نیست که آسیب میبیند بلکه یک کار بیهوده نیز هست.

این مشکل از گوشی ها، لپتاپ ها و نرم افزارهایی که دائما با فکر کردن به آن ها در زندگی ذهن خود را درگیر می کنیم ناشی می شود.یک تحقیق جدید نشان می دهد که این بهترین راه برای حل مشکلات پیچیده نیست که در این تحقیق به نتایجی که دانشمندان رسیدند میرسیم.

همیشه در ارتباط بودن خلاقیت را از بین می برد! در هر گروهی از گروه های ساده تا سازماندهی شهرها تنها یک نظر به عنوان نظر جمعی شناخته می شود.معمولا در گروه ها هر فردی که نوآوری داشته باشد یه نظر مطرح می کند.ولی این همیشه جواب نمی دهد و برای اعضای گروه این راحت است که با هر نظری از یک نفر متقاعد می شوند.

این یکی از بدی های کار کردن با هم است. یعنی اعضا باید تحت تاثیر تنها یک نفر در گروه قرار بگیرند که این باعث رسیدن به یک نتیجه زودرس و فرونشاندن افکار بهتر برای راه حل های مناسب تر است.

در حقیقت این پژوهش نشان داده است که اگر نظرات خیلی زود به اشتراک گذاشته شوند تعداد نتایج کم و یا با کیفیت پایین خواهند بود.

تحقیقات در دانشگاه های هاروارد و بوستون نشان می دهد که چگونه ارتباط با هم روی نظر جمعی نهایی تاثیر میگذارد.

آن ها 3 گروه تشکیل دادند که هر گروه شامل 3 نفر بود که یک کار مشکل به آن ها واگذار شد تا راه حل آن را بیایند.

مسئله این بود: ( پیدا کردن کوتاه ترین راه برای سفر کردن یک فروشنده بین شهر ها در یک نقشه دو بعدی )

گروه ها مسئله را به 17 روش مختلف پیدا کردند.

گروه اول گروهی بود که اعضا هر لحظه با هم در ارتباط بودند.

گروه دوم گروهی بود که بطور متناوب با هم صحبت می کردند و ساکت و تنها میشدند.

گروت سوم گروهی بود که اعضا کاملا جدا از هم و بدون هیچ ارتباطی به راه حل مشکل فکر می کردند.

و اما نتایج:

گروه اول به چند راه حل با کیفیت و خوب رسیده بودند ولی بهترین راه را نتوانسته بودند پیدا کنند.

گروه دوم از لحاظ تعداد روش با گروه 1 برابری میکردند ولی به خاطر وقتی که گذاشته بودند روش های معقول و متفاوت تری ارائه کردند.

گروه سوم راه های بسیار ساده و بی کیفیت ارائه کردند.

نتیجه میگیریم که ارتباط با دیگران بعد از گذراندن مدتی زمان می تواند باعث پبشرفت کیفیت وراه حل ها برای مشکلات باشد.

در گروه اول نظر نهایی کپی از بهترین ایده یکی از اعضای گروه بود اما وقتی بعد از گذشت مدتی زمان نظرات در یک جلسه گروهی با توجه به نظرات بقیه اعضا تغییر کرده و نتایج بهتری حاصل می شود.

پس برای کار گروهی خوب، لازم است زمانی را تنها سپری کنید !

                                                                                                                                                                          منبع: دانشگاه هاروارد

برچسب ها: تیم کار گروهی گروه

0 دیدگاه
کسب درامد
انتشار مطالب سایت با ذکر منبع باعث افتخار ماست.
طراحی و اجرا وبایل +
Some text some message..

Fatal error: Uncaught yii\web\HeadersAlreadySentException: Headers already sent in /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php on line 414. in /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php:366 Stack trace: #0 /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php(339): yii\web\Response->sendHeaders() #1 /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/ErrorHandler.php(135): yii\web\Response->send() #2 /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/base/ErrorHandler.php(262): yii\web\ErrorHandler->renderException(Object(yii\base\ErrorException)) #3 [internal function]: yii\base\ErrorHandler->handleFatalError() #4 {main} thrown in /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php on line 366