×

چگونه اُصولی هدف گذاری کنیم؟

photo نقی پناهنده ۲۰:۲۶:۵۶ | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
از2 رای5
چگونه اُصولی هدف گذاری کنیم؟

استراتژی های مختلفی وجود دارد که می تواند برای تعیین و دستیابی به اهداف در هر جنبه ای از زندگی شما استفاده شود. صرف نظر از اندازه کسب و کار شما و یا اینکه چگونه آن را توسعه می دهید، اهداف می توانند انگیزه شما را حفظ کنند و شما بتوانید پتانسیل کامل خود را کشف کنید. با این حال، اهداف حرفه ای و تصمیمات شخصی به ندرت در دراز مدت به طور جدی  در نظر گرفته می شوند، به این معنی که روحیه ای که در اوایل سال بالا می رود، به طور مداوم در طول سال کاهش می یابد و از رسیدن به اهداف  دست می کشیم. فرایند تعیین هدف باید به صورت عمدی و تاکتیکی باشد تا اطمینان حاصل شود که پیشرفت قطعی در جهت دستیابی به موفقیت است و عملی ترین روش برای اجرای آن این است که سؤالات مربوط به تعیین اهمیت هدف و اولویت بندی آن باید تنظیم شود.



سوال: من چه می خواهم؟
ضروری است که خواسته ها و نیازها را کشف کنید و قدرت انگیزشی آنها را هرگز دست کم نگیرید. اغلب اهداف مطابق با انتظارات جامعه ای که در آن زندگی می کنید تنظیم شده اند. شناسایی خواسته اولین قدم برای تحقق آن خواسته است. لیستی از اهداف را می توان در اولویت آن، از جمله موارد ظاهرا نامعلوم و غیر منطقی  بیان کرد. گاهی اوقات تلاش برای دستیابی به اهداف به ظاهر غیر منطقی می تواند موفقیت های غیر منتظره را به ارمغان بیاورد.



سوال: چرا این خواسته را می خواهم؟
شناسایی دلیل تمایل رسیدن به هدف حیاتی است. این یک وسیله برای شناسایی پایداری انگیزه شما و تعیین اینکه آیا نتیجه ارزش این دشواری ها را خواهد داشت؟  این به شما کمک می کند تا اهدافی را که نیروهای محرک پایدار ندارند را نادیده بگیرید و این به نوبه خود سبب می شود که انگیزه شما در طول مسیر هدف شما همچنان بالا باشد.



سوال: چه چیزی مانع پیشرفت من می شود؟
هر سال، افراد لیستی از اهدافی را که می خواهند تا پایان یک دوره از پیش تعیین شده انجام دهند، فهرست می کنند. مهم این است که آیا این یک هدف تجاری یا فردی است و یا می توان از ضعف های گذشته و ضربه های احتمالی در مسیر خبر دهد. نگاهی دوباره به برنامه های ساخته شده در چند سال گذشته و ایجاد دلایل اینکه آنها هرگز برآورده نشدند. دانستن علل شکست گذشته کمک به مرور موانع ممکن برای موفقیت خواهد بود.



سوال: چگونه می توانم به خواسته ام دست پیدا کنم؟
یک استراتژی خوب و کامل، همه امکانات را پوشش می دهد. طرح شما باید از آنچه شما می خواهید و یادآور انگیزه برای انجام آن باشد. ضعف های احتمالی در راه دستیابی به موفقیت باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد. اگر یک بار نتوانستید چیزی را که می خواستید از طریق یک وسیله خاص بدست آورید، دنبال مسیر دیگری بگردید که محدودیت های مشابهی ندارد. اهداف کوچکتر خود را در مسیر  قرار دهید تا انگیزه خود را افزایش دهید و به احتمال زیاد شما می توانید آنچه را که می خواهید به دست آورید، همانطور که در موفقیت های کوچکتر بدست می آورید.



سوال: چه کسی می تواند به من کمک کند تا به خواسته ام دست پیدا کنم؟
اغلب افراد با اهداف، چه در تجارت و چه درموارد  شخصی، احساس مسئولیت را بر روی شانه هایشان محکم می کنند. اجازه دادن به فردی با تجربه بیشتر یا دانش مربوط برای راهنمایی یا کمک به شما به این معنی است که شما به احتمال زیاد به موفقیت دست می یابید.
فرصت های زیادی در در هر سال پیش روی ماست. شناختن اینکه چگونه اُصولی هدف گذاری کنیم و سوالات مربوط به خودتان ممکن است مسیر را برای رسیدن به اهداف بسیار ساده تر کند.
چه اهدافی را برای خودتان در این سال تعیین کرده اید؟

 

منبع

برچسب ها:

0 دیدگاه
کسب درامد
انتشار مطالب سایت با ذکر منبع باعث افتخار ماست.
طراحی و اجرا وبایل +
Some text some message..