×

چطور کاروبارمان را در 5 مرحله شروع کنیم؟ (قسمت اول)

photo نقی پناهنده ۲۰:۵۶:۴۸ | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
از1 رای5
چطور کاروبارمان را در 5 مرحله شروع کنیم؟ (قسمت اول)

 

شروع یک کاروبار برای خودمان آن قدرها هم که فکر  می کنید دشوار نیست، به شرطی که با برنامه درستی پیش برویم. 
هنگامی که بدانید می خواهید رئیس خود باشید ، باید برنامه ی درستی برای خودتان جمع کنید. شروع یک تجارت در ابتدا یک تصمیم بزرگ و یک کار ارعاب آور است. شما می خواهید که به این مسئله استراتژیک نزدیک شوید و بهترین راه برای شروع کسب و کارتان را بدانید. 
 شما باید اولین گام را درست و حساب شده بردارید. شروع یک تجارت مانند ساختن ساختمان است. اگر پایه ها ضعیف باشند ، بعداً کل ساختمان فرو می ریزد.  پس بیایید شروع کنیم و نگران نباشید. 


1- به کاری که می خواهید انجام دهید متعهد باشید. 


در هر صورت شما می خواهید یک تجارت را شروع کنید. این فوق العاده است و من به شما افتخار می کنم. اما کمی صبر کنید ... آیا واقعاً آن را از صمیم قلب می خواهید؟ بگذارید این را دوباره تعریف کنم ، آیا واقعاً به تجارت آینده خود متعهد هستید؟ آیا شما برای انجام هر کاری که برای موفقیت انجام دهید آماده هستید؟  
قبل از ادامه کار ، باید بدانید که شروع به کار نیاز به فداکاری دارد. ممکن است مجبور شوید ساعتهای طولانی کار کنید ، هزینه های شخصی خود را کاهش داده یا مثلاً وام بگیرید و... 
همچنین ، شما باید واقعاً تلاش کنید تا بهترین تصمیمات ممکن را درباره مهمترین موضوعات برای تجارت خود بگیرید. شما باید مایل باشید یاد بگیرید که این موضوعات مهم چیست و چگونه می توانید بهترین تصمیم گیری را در مورد این موضوعات مهم که بر کار شما تاثیر مهمی دارند را داشته باشید. 
نکته مهم    من هرگز نگفته ام که این کار آسان خواهد بود. اگر چنین بود که همه میلیونر می شدند. اما اگر متعهد به مشاغل خود باشید ، 100٪ قابل انجام است ، در مورد چگونگی شروع یک تجارت مناسب بیاموزید و هرچه بیشتر تلاش کنید! اگر حرکت کنید ، بقیه کارها حل خواهند شد ، باور کنید. 
میلیون ها نفر آن را انجام داده اند ، من آن را انجام داده ام ، و شما نیز می توانید! 


2- بهترین ایده کاروبار مناسب خودتان را انتخاب کنید. 


بسیار خوب! هنگامی که مطمئن شدید که واقعاً می خواهید تجارت شخصی خود را شروع کنید ، مرحله بعدی انتخاب بهترین ایده تجاری مخصوص برای شما خواهد بود. 
یک دقیقه صبر کن… 
بگذارید من منظور خودم را واضح تر بیان کنم. من نگفتم که شما هر موضوع کاروباری که به ذهنتان رسید را انتخاب کنید و یا اینکه بگردید و به قول مردم دنبال کاری که در حال حاضر رونق خوبی دارد را شروع کنید. بلکه منظور من این است که به دنبال علایق و استعدادهای خودتا بگردید و ببینید که به چه کسب و کاری علاقه دارید و عاشق انجام دادن چه کاری هستید و یا به عبارت دیگر چه کاریه که حتی اگر از پول هم بی نیاز باشید باز هم با عشق و علاقه و بدون در نظر گرفتن پول آن کار را انجام می دهید. 
انتخاب ایده مناسب خودتان احتمالاً مهمترین تصمیم هنگام شروع کار است. کاملاً مهم است و تأثیر مستقیمی بر موفقیت شما خواهد داشت. بسیاری از افراد اشتباه می کنند که فکر می کنند برای موفقیت در یک راه بزرگ ، یک ایده تجاری باید یک مفهوم کاملاً جدید باشد ، به عنوان مثال یک دستگاه فناوری اطلاعات یا یک برنامه که یک نیاز کاملاً جدید را برطرف می کند. اما این درست نیست! تعداد بی پایان ایده های اثبات شده تجاری وجود دارد که هزاران و هزاران کارآفرین را قبلاً ثروتمند کرده است. 
از این که زمان زیادی را صرف مشخص و انتخاب کردن ایده مناسب خودتان صرف می کنید اصلا نگران نباشید چون برای موفقیت کاروبارتان کمی وقت گذاشتن و شناخت خودتان بسیار مفید است. 


3- تجارت خود را متمایز کرده و راه و روش خود رانتخاب کنید. 


اکنون که ایده کسب و کار خودتان را در ذهن دارید می بایست تجارت خود را متمایز کنید و به یک استراتژی برسید. تمایز در تجارت شما مهم است. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است.  
ابتدا باید به این سؤال پاسخ دهید: من چه کسانی و چه بازاری  را هدف قرار می دهم و چرا آنها به جای رقبایم با من تجارت کنند؟ داشتن پاسخ روشن به این سوال بسیار مهم است. بسیاری از کارآفرینان به دلیل اینکه فکر کافی به این مرحله خاص ندارند ، شکست می خورند. برای پاسخ به این سؤال اساسی ، شما باید در مورد بازار و رقابت تحقیق کنید و نقطه کم اهمیتی را پیدا کنید که بتوانید در آن جا قرار بگیرید. برای پاسخ به این سؤال اساسی ، شما باید در مورد بازار هدفتان تحقیق دقیقی کنید. 
اگر به رقبا فکر می کنید بهترین راه برای مقابله با آنها عدم رقابت با آنها در وهله اول است. برای این کار ، شما باید منحصر به فرد باشید! سعی کنید مخاطب و بازار هدف خود را پیدا کنید و بهترین روش برای رسیدن به مخاطبان را بسنجنید و انتخاب کنید. 
شما به یک برنامه کاری کوتاه نیاز دارید.


0 دیدگاه
کسب درامد
انتشار مطالب سایت با ذکر منبع باعث افتخار ماست.
طراحی و اجرا وبایل +
Some text some message..

Fatal error: Uncaught yii\web\HeadersAlreadySentException: Headers already sent in /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php on line 414. in /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php:366 Stack trace: #0 /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php(339): yii\web\Response->sendHeaders() #1 /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/ErrorHandler.php(135): yii\web\Response->send() #2 /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/base/ErrorHandler.php(262): yii\web\ErrorHandler->renderException(Object(yii\base\ErrorException)) #3 [internal function]: yii\base\ErrorHandler->handleFatalError() #4 {main} thrown in /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php on line 366