×

چطور خوش شانس باشیم؟

photo نقی پناهنده ۱۶:۱۲:۲۷ | ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
از2 رای5
چطور خوش شانس باشیم؟

 

 

 

ما که شانس نداریم، ما اگه بریم دریا هم باید یه آفتابه آب با خودمون ببریم تا دریا خشک نشه،ما اگه با یه نفر دیگه تو قرعه کشی باشیم بازم اسم ما درنمیاد، ولی فلانی خییییلی خوش شانسه اصن خدا براش می خواد و تمام کاراش روی رواله  ولی خدا برای ما نمی خواد و سرنوشت ما همینه.

اگه شما هم مثل مثالهای بالا فکر می کنید باید به شما یادآوری کنم که کاملا در اشتباهید و باید بدانید که شانس داشتن و خوش شانس بودن کاملا تحت تاثیر نحوه تفکر و رفتار ماست و به هیچ وجه یک امر

تصادفی و یک قابلیت جادویی نیست.

تمام افرادی که از نظر ما بسیار خوش شانس هستند، در واقع کارهایی را چه به صورت آگاهانه و چه به صورت ناخودآگاه انجام می دهند که ما آن کارها را انجام نمی دهیم.

یک روانشناس بریتانیایی به اسم ریچارد وایزمن بررسی کرده که چرا بعضی افراد نسبت به بقیه خوش شانس تر هستند و ما چطور خوش شانس باشیم؟ او به این نتیجه رسیده است که افرادی که از نظر ما  خوششانس هستند 4 کار را انجام می دهند و ما هم با انجام این موارد می توانیم خوش شانس باشیم:

۱- استفاده از فرصت‎های تازه

آن هایی که خوشان را خوش شانس می دانند، این توانایی را دارند که به موقع فرصت ها را به چنگ آورند و از آن ها استفاده کنند. این افراد از هر راه جدیدی که جلوی پایشان باز می شود استقبال می کنند و در آن

مسیر قدم بر می دارند.

وایزمن می‎گوید، انسان‎های بدشانس درست برعکس عمل می‏کنند: " این آدم‎ها به برنامه یکنواخت خود عادت کرده‎اند و حتی اگر فرصتی برایشان پیش بیاید، از رفتن به سمت آن می‎ترسند."

۲- پیروی از حس ششم

پیروی از حس ششم از جمله راه‎های اصلی برای به چنگ آوردن فرصت‎های تازه است؛ کاری که خوش ‏شانس‎ها از انجامش ابایی ندارند. اگر چیزی به نظرشان خوب بیاید، با اعتماد به حس درونی خود جلو می‏ روند.

اما بدشانس ‏ها به شکل ذاتی بیش از حد به یک موضوع فکر و آن را تجزیه و تحلیل می‏ کنند؛ چیزی که در نهایت به ضررشان تمام می‎شود.

وایزمن می‏ گوید: "زمان زیادی طول می‏ کشد تا به نتیجه برسند و فکر کردن‎ هم خیلی به آن‎ها کمک نمی‎کند."

۳- در انتظار موفقیت

از آن جایی که آدم‎های خوش‎شانس خوش‎بین هم هستند، انتظار دارند در همه کارها موفق شوند. وایزمن می‏ گوید: "این دسته از افراد انتظار دارند همه کارهایشان نتیجه بدهد و این طرز فکر باعث می‎شود پیش‎بینی‎شان درست از آب درآید."

این رویکرد البته همیشه هم جواب نمی‎دهد اما داشتن تفکر مثبت به آن‏ها این قدرت را می‏ دهد که حتی در شرایط سخت هم ناامید نشوند. این ویژگی آن‏ها علاوه بر این باعث می‎شود برای دیگران جذاب باشند.

در آدم‎های بدشانس اما، این بدبینی است که کنترل را در دست می ‏گیرد. وایزمن در مورد این دسته از افراد می‎گوید: " آدم‎ها معمولا از آن‎ها دوری می‏ کنند چون بیشتر مواقع دلمرده وغمگین هستند."

۴- حفظ تفکر مثبت

حفظ تفکر مثبت کلیدی‏ ترین نکته به حساب می آید.

اتفاقات بد برای همه می‏ افتد اما آدم‏های خوش‎شانس این توانایی را دارند که دوباره روی پای خود بایستند. آن‎ها از تجربیات خود درس می‏ گیرند و ادامه می ‏دهند. چنین رویکردی حتی می‏ تواند بدشانسی را به خوش‎شانسی تبدیل کند. 

اما آن‎هایی که خود را بداقبال می‏ دانند، حتی با کوچک‏ترین مسأله منفی کاملا به هم می ‏ریزند. آن‎ها مطمئنند که آینده‎ای تیره و تار انتظارشان را می‏ کشد و تلاش کردن هیچ فایده‎ای ندارد.

اگر می خواهید خوش شانس باشید خوش بختانه هنوز هم امید هست.

ریچارد وایزمن می‏گوید با به‎کارگیری چند تکنیک مشخص هر کس می‏ تواند مثل افراد خوش‎شانس فکر و رفتار کند.

یکی از این راهکارها، داشتن یک "دفترچه شانس" برای ثبت اتفاقات مثبت روزانه است: "هر بار که خوش‎شانسی می‎آورید یا اتفاق مثبتی برایتان می ‏افتد ، هر چقدر هم کوچک به

نظر بیاید، آن را یادداشت کنید." این کار به کاهش انرژی‎های منفی و توجه‎ به جنبه ‏های مثبت زندگی کمک می‏ کند.

شکی نیست که گاهی اوقات اتفاقاتی برایمان می ‏افتد که خارج از کنترل ماست، اما داشتن یک "دفترچه شانس" کمک می‎کند انعطاف‎پذیرتر باشیم.

 البته به گفته وایزمن این تکنیک فورا نتیجه نمی ‏دهد و تأثیرش بعد از حدود یک هفته آشکار خواهد شد.
 

برچسب ها:

0 دیدگاه
کسب درامد
انتشار مطالب سایت با ذکر منبع باعث افتخار ماست.
طراحی و اجرا وبایل +
Some text some message..