×

اطلاعات مورد نیاز برای کاشت برنج (قسمت دوم)

photo نقی پناهنده ۲۳:۴۲:۴۳ | ۱۴ شهریور ۱۳۹۸
از1 رای5
اطلاعات مورد نیاز برای کاشت برنج (قسمت دوم)

خرید بذر برنج 


پس از اینکه نوع بذر دلخواهتان را مشخص کردید می توانید آن را از تولیدکننده های برنج و یا از ادارات مربوطه تهیه کنید و باید حتما به این نکته دقت داشته باشید که بذرعاری از هرگونه بیماری باشد. 


مقدار بذر در هکتار

 
مقدار وزن دقیق دانه ها به رقم برنج و همچنین به روشی که می خواهید برای تولید برنج رعایت کنید بستگی دارد. بطور کلی بذرهای 10-12 کیلوگرمی برای کاشت مستقیم کافی خواهند بود و 25 تا 30 کیلوگرم نیز برای روش پیوند کافی خواهد بود. 


روش کشت برنج 


گیاه برنج به دو روش پرورش می یابد. آنها یا با بذر مستقیم یا با پیوند رشد می کنند. از هر سیستم دیگری استفاده کنید ، قبل از کاشت باید بذرها را با قارچ کش / حشره کش درمان کنید. 
-کاشت مستقیم: در سیستم بذر مستقیم ، شما باید بذر خشک یا بذرهای از قبل جوانه زده را با دست یا با استفاده از دستگاه پخش کنید. بذور خشک به صورت دستی بر روی سطح خاک در اکوسیستم های دیم و آب های عمیق پخش می شود ، و در حالی که خاک هنوز خشک است ، با شخم زدن ترکیب می شوند. اما بذرها معمولاً قبل از پخش در مناطق آبیاری از قبل جوانه زده می شوند. این روش بسیار آسان است و نیاز به نیروی کار کمتری دارد. 
- پیوند: پیوند محبوب ترین روش کاشت برنج در سراسر آسیاست. در این سیستم ، نهال ها در یک بستر آماده تهیه شده پرورش داده می شوند و سپس به قسمت اصلی مرطوب پیوند می شوند. این سیستم به بذر کمتری احتیاج دارد و روشی مؤثر برای کنترل علفهای هرز است. روش پیوند نیاز به نیروی کار بیشتری دارد ، اگرچه امروزه برخی از ماشین آلات برای کاشت پیوند وجود دارد که باعث کاهش استفاده از نیروی کار می شود. 


مراقبت از برنج 


مراقبت بیشتر از ضروریات برای پرورش برنج است. برنج گیاه است و بعد از آن برداشت محصول است و گیاهان به مراقبت زیادی احتیاج دارند. در اینجا ما در مورد روند مراقبت از برنج بیشتر توضیح می دهیم. 
کوددهی: استفاده از کودهای اضافی برای عملکرد حداکثر مورد نیاز است. همزمان با آماده سازی خاک ، تمام این کودهای شیمیایی را به یکباره وارد خاک نکنید. هنگام تهیه خاک ، تمام کودهای آلی و نیمی از کودهای شیمیایی را اعمال کنید. و سپس نیمی از کودهای شیمیایی باقیمانده را دو بار با فاصله 30 روز استفاده کنید. 
آبیاری: برنج کشت شده نسبت به کمبود آب بسیار حساس است. حفظ شرایط آب گرفتگی در مزرعه برای اطمینان از آب کافی در طول دوره رشد مفید است (این کار را بخصوص برای کشاورزی برنج دشت انجام دهید). در شرایط کشت برنج دیم ، لازم نیست در مورد آن فکر کنید و طبیعت بقیه کار را انجام خواهد داد. اما در صورت وجود شرایط خشک یا نیمه خشک ، باید مرتباً مزارع را آب دهید. به یاد داشته باشید ، باید تا 2 هفته پس از پیوند ، مزارع را غرق آب نگه دارید. 
کنترل علفهای هرز ( وجین کردن ) : کنترل علفهای هرز برای کشاورزی برنج بسیار مهم است. علفهای هرز مواد مغذی را از خاک مصرف می کنند ، بنابراین باید آنها را از مزارع خارج کنید. علفهای هرز دستی یا علفهای هرز شیمیایی برای تجارت تجاری برنج استفاده می شود. برای داشتن توصیه های مناسب با متخصص کشاورزی محلی خود مشورت کنید. 
آفات و بیماری ها 
گیاهان برنج مانند بسیاری از محصولات تجاری دیگر مستعد ابتلا به برخی آفات و بیماری ها هستند. گیاه برنج طیف گسترده ای از دشمنان را در این زمینه شامل جوندگان ، حشرات مضر ، ویروس ها و بیماری ها دارد. درک تعامل بین آفات ، دشمنان طبیعی ، گیاهان میزبان ، سایر موجودات زنده و محیط زیست به کشاورزان این امکان را می دهد تا تعیین کنند که در صورت وجود مدیریت آفات چه ضروری است. همیشه برای کنترل همه این آفات ، بیماری ها یا سایر مشکلات ، تماس خوبی با یک متخصص کشاورزی در منطقه خود بگیرید. 


برداشت

 
بسته به نوع ، گیاهان برنج در حدود 105 تا 150 روز پس از استقرار محصول به بلوغ می رسند. هنگامی که میزان رطوبت موجود در دانه به 20٪ -25٪ کاهش می یابد می توانید برداشت محصول را شروع کنید. فعالیت های برداشت برنج شامل برش ، انباشت ، جابجایی ، خرابکاری ، تمیز کردن و حمل و نقل است. شما می توانید تمام فعالیت های برداشت را بصورت دستی یا با استفاده از دستگاه انجام دهید. و به یاد داشته باشید ، روش های خوب برداشت به حداکثر رساندن عملکرد دانه و به حداقل رساندن آسیب و زوال دانه کمک می کند. 
برداشت دستی: برداشت دستی در سراسر آسیا بسیار رایج است و شامل بریدن محصول برنج با ابزار دستی ساده مانند داسی و چاقو است. هنگام دستیابی به محصول یا برداشتن آن ، برداشت دستی خوب و در واقع بسیار مؤثر است. اما برداشت دستی کار فشرده و بعضا پرهزینه است. 
برداشت مکانیکی: برداشت مکانیکی آسان است و شدت کمتری دارد. برداشت مکانیکی با استفاده از درو یا ترکیب برداشتگرها انجام می شود. برداشت مکانیکی عمدتا به دلیل در دسترس بودن و هزینه ماشین آلات در اکثر مناطق رایج نیست. 


بازده

 
بازده کل می‌تواند بسته به عوامل مختلفی مثل تنوع انتخابی، نوع خاک، روش کشت، شیوه‌های مدیریت مزرعه و غیره متفاوت باشد. به طور متوسط، با انواع روش های بهبود یافته مدرن، شما می‌توانید انتظار حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم در هر جریب را داشته باشید. 


تغذیه برنج

 
برنج مهمترین دانه با توجه به تغذیه انسان و کالری دریافتی (تأمین بیش از یک پنجم کالری مصرفی انسان در سراسر جهان) است. این غذای اصلی بیش از نیمی از جمعیت جهان است. مطابق با ویکی پدیا ، برنج پخته شده ، غلیظ نشده ، سفید و دانه بلند از 3٪ پروتئین ، 28٪ کربوهیدرات ، 68٪ آب و مقدار ناچیز چربی تشکیل شده است. 
و در 100 گرم برنج پخته شده ، 130 کالری را تأمین می کند و هیچ عنصر ریز مغذی را در مقادیر قابل توجهی (با کمتر از 10٪ از ارزش روزانه) ندارد. برنج پخته شده ، سفید و دانه کوتاه نیز 130 کالری را تأمین می کند و حاوی مقادیر متوسط ویتامین های گروه B ، آهن و منگنز (10 تا 17٪ DV) به ازای هر 100 گرم است. 


فواید سلامتی برنج

 
برنج غذای اصلی بیش از نیمی از جمعیت جهان است. اکثر مردم برنج می خورند بدون آنکه از مزایای سلامتی آن مراقبت و مراقبت کنند. با این حال ، برخی از مزایای بهداشتی قابل توجه برنج عبارتند از:  
این منبع انرژی خوبی است و فاقد کلسترول است. 
برنج منبع متوسط برخی ویتامین ها و مواد معدنی است. 
روغن سبوس برنج سالم تلقی می شود و از سلامت قلب و عروق حمایت می کند. 
مصرف برنج برای جلوگیری از مشکلات پوستی مفید است و همچنین به جلوگیری از یبوست مزمن کمک می کند. 
گفته می شود برنج در پیشگیری از سرطان کمک می کند ، و همچنین در مدیریت فشار خون کمک می کند. 
امیدوارم از این راهنما لذت برده باشید. برنج مهمترین محصول اقتصادی در سراسر جهان است. و اگر بتوانید همه کارها را بطور کامل انجام دهید ، تجارت کاروبار برنج بسیار سودآور است. 
 موفق باشید! 

منبع

برچسب ها: کشاورزی برنج

0 دیدگاه
کسب درامد
انتشار مطالب سایت با ذکر منبع باعث افتخار ماست.
طراحی و اجرا وبایل +
Some text some message..

Fatal error: Uncaught yii\web\HeadersAlreadySentException: Headers already sent in /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php on line 414. in /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php:366 Stack trace: #0 /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php(339): yii\web\Response->sendHeaders() #1 /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/ErrorHandler.php(135): yii\web\Response->send() #2 /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/base/ErrorHandler.php(262): yii\web\ErrorHandler->renderException(Object(yii\base\ErrorException)) #3 [internal function]: yii\base\ErrorHandler->handleFatalError() #4 {main} thrown in /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php on line 366