×

اطلاعات مورد نیاز برای پرورش مرغ (قسمت چهارم)

photo فتحعلی پناهنده ۱۸:۵۵:۲۱ | ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
از1 رای5
اطلاعات مورد نیاز برای پرورش مرغ (قسمت چهارم)

درجه حرارت 


مرغ بالغ در بدن حدود 40 تا 42 درجه سانتی گراد دما دارد. جوجه ها می توانند دمای بدن خود را حفظ کرده و در منطقه حرارتی 18 تا 24 درجه سانتی گراد بسیار خوب رشد کنند. اگر دما از این منطقه زیر یا بالاتر است ، پس باید به هر طریقی دما را کنترل کنید. مرغ ها در هوای گرم میزان مصرف مواد غذایی خود را کاهش می دهند. آنها غدد عرق ندارند. در نتیجه رشد مرغ در شرایط هوای گرم کمتر خواهد بود. آنها شروع به صیقل زدن در دمای بالاتر از 30 درجه سانتی گراد می کنند. مرتباً آب می نوشند تا از کمبود آب در امان بماند. ترکیب بین درجه حرارت بالا و رطوبت بسیار بسیار دشوار است ، زیرا این شرایط باعث خنک شدن بدن مرغ نمی شود. در برخی کشورها هوای گرم بسیار مضرتر از هوای سرد است. شما باید برای پرورش طیور گوشتی باید هوای گرم را کنترل کنید ، زیرا این پرندگان بسیار سریع رشد می کنند و نمی توانند درجه حرارت بالا را تحمل کنند. شما باید در طول فصل تابستان آب آشامیدنی کافی و مناسب را در اختیار طیور قرار دهید. در فصل زمستان برای گرم کردن سیستم مسکن طیور از بخاری استفاده کنید. بیشتر کشاورزان برای گرم کردن خانه از بخاری استفاده نمی کنند و برای گرم کردن به گرمای بدن پرندگان طیور اکتفا می کنند. مرغ های طیور در فصل زمستان بیشتر خوراک مصرف می کنند ، زیرا برای گرم نگه داشتن بدن و نیاز به انرژی بیشتری نیاز دارند تا از سرماخوردگی خودداری کنند. بیشتر کشاورزان به جای گرم کردن خانه ، مرغ های بیشتری را به مرغداری اضافه می کنند. زیرا تغذیه بیشتر خوراک هزینه کمتری نسبت به گرم کردن خانه دارد. با این وجود می توانید برای گرم کردن محل سکونت طیور از بخاری های برقی یا گازی استفاده کنید. برای اندازه گیری دمای روزانه یک دماسنج را در داخل هر خانه مرغ نگهداری کنید و همیشه پیش بینی های هوا را دنبال کنید.  


تهویه

 
تهویه مناسب در سیستم مسکن مرغ نقش مهمی را برای کنترل محیط داخلی بازی می کند. این کار رطوبت ، گرما ، گاز و غیره را از بین می برد و هوای تازه را در خانه طیور به ارمغان می آورد. شما می توانید سیستم تهویه را به دو روش طبیعی و مصنوعی (مکانیکی) طراحی کنید. بیشتر کشاورزان از تهویه طبیعی برای تولید مرغ استفاده می کنند. در سیستم تهویه طبیعی ، می توانید پنجره ها و پرده های جانبی را باز کنید تا از ورود هوای تازه اطمینان حاصل شود تا خانه در طول فصل تابستان (هوای گرم) سرد شود. یک جفت دریچه در پشت بام مرغداری ، به از بین بردن هوای گرم کمک می کند. یک سقف حداقل دو متری از کف ، برای این منظور مناسب است. کنترل تهویه طبیعی دشوارتر از روش مصنوعی است. در فصل زمستان ، سیستم تهویه مناسب را برای حفظ گرما و از بین بردن رطوبت و گاز (مانند آمونیاک) از خانه درست کنید. بیشتر کشاورزان در فصل زمستان پنجره ها و پرده های جانبی را می بندند ، زیرا هوای گرم رطوبت بیشتری نسبت به هوای سرد دارد. با این حال ، شما باید یک یا دو بار در روز به مقدار کمی هوا در داخل خانه با رطوبت زیاد اجازه دهید. در سیستم تهویه مصنوعی می توانید حرکت هوا را در داخل سیستم مسکن طیور کاملاً کنترل کنید. اما این سیستم برای مسکن مرغداری با دامنه آزاد مناسب نیست. 


روشنایی

 
نور همچنین یک عنصر مهم مهم برای پرورش طیور است. و پرندگان مرغ به نور بسیار حساس می شوند. نور به پرندگان مرغ کمک می کند تا تولید کنند ، مواد غذایی پیدا کنند و آنها را برای تولید مثل شبیه سازی کنند. علاوه بر نور ، پرندگان مرغ نیز برای حفظ سلامتی و تولید هورمون ملاتونین (که برای عملکرد ایمنی بسیار مهم است) به دوره تاریک احتیاج دارند. تقریباً انواع پرندگان طیور به 8 ساعت دوره تاریکی و 16 ساعت حضور نور نیاز دارند. تقریباً تمام تولیدکنندگان طیور فقط از نور طبیعی برای روشنایی خانه مرغ استفاده می کنند. تاریکی برای برخی از گونه های گوشتی که به سرعت رشد می کنند مفید است و به آنها در کاهش اختلالات پا و ساختن قاب بدن آنها کمک می کند. با این حال ، جوجه های مرغی برای یافتن غذا و گلدان آب ، روزانه 24 ساعت نور نیاز دارند. برخی از تولیدکنندگان مرغ گوشتی تجاری از مدت زمان روشنایی برای تشویق پرنده در مصرف غذای بیشتر استفاده می کنند. این امر باعث رشد خیلی سریع جوجه های گوشتی می شود. پرندگان مرغ گوشتی در تاریکی غذا نمی خورند و در تاریکی آب نمی نوشند. اگر پرندگان طیور برای مدتی در تاریکی نگه داشته شوند ، در مقایسه با دوره روشنایی مداوم (و غذای بیشتری می خورند) در نور فعال تر خواهند بود. این یک عمل خوب است و مرغ ها را سالم نگه می دارد. مطابق با نورپردازی طبیعی ، شما باید از نور مصنوعی استفاده کنید. در پرورش مرغ در مقیاس کوچک ، می توانید از 14 تا 16 ساعت دوره روشنایی برای مرغداری های لایه ای استفاده کنید (در جایی که بسته به فصل به نور روز نیاز به 4 تا 6 ساعت روشنایی مصنوعی دارد). اما دوره روشنایی نباید بیشتر از طولانی ترین روز سال باشد. دوره روشنایی را برای مرغداری های لایه ای بسیار دقیق حفظ کنید ، در غیر این صورت خیلی زود تخم مرغ می گذارند و یا تخم گذاری را متوقف می کنند. به منظور روشنایی مصنوعی از لامپ های رشته ای یا فلورسنت استفاده کنید. لامپهای فلورسنت نسبت به لامپ های رشته ای بسیار گران هستند. اما لامپهای فلورسنت بسیار با انرژی و ماندگار هستند. با این وجود مطابق انتخاب و تقاضای خود از لامپ استفاده کنید. در مورد لامپ رشته ای از لامپ 60 وات برای هر منطقه 60 متر مربع استفاده کنید و همیشه از یک بازتاب کننده گسترده برای به حداکثر رساندن نور استفاده کنید. لامپ ها را مرتبا تمیز کنید. برای حفظ یک دوره منظم روشنایی می توانید از یک کنترلر اتوماتیک استفاده کنید. زیرا اگر فراموش کنید که چراغ را به صورت دستی روشن کنید ، می تواند مانع از تولید تخم مرغ و گوشت مرغ پرندگان شود. همیشه از سیستم های ضد آب در داخل سیستم مسکن مرغ استفاده کنید. حفظ یک دوره روشنایی در داخل مرغ طیور صبح نسبت به نورپردازی در شب بسیار مؤثر است. دوره روشنایی را با توجه به شرایط آب و هوا و فصل تنظیم کنید. در جایی که برق وجود ندارد یا ریختن بار بسیار زیاد است ، برای روشنایی خانه طیور از باتری  یا پانل خورشیدی استفاده کنید. 


بستر مناسب

 
برای مرغداری و دستیابی به تولید مطلوب ، مدیریت بستر بسیار مهم است. معمولاً از بستر برای پوشاندن کف سیستم مسکن طیور استفاده می شود که ممکن است از بتن ، چوبی یا خاکستری باشد. بستر خمیر کمد را جذب می کند و کود را رقیق می کند. همچنین به عنوان بستر پرندگان مرغی کار می کند. پوست برنج و تراشیدن چوب نرم مواد مشترکی است که کشاورزان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می دهند. علاوه بر این ، شما می توانید از مواد دیگری برای تهیه بسترهای مختلف مانند روزنامه بازیافت شده ، ماسه ، الیاف چوب خشک ، نی کاج خرد شده ، پوسته های بادام زمینی و غیره استفاده کنید. هرچه استفاده کنید همیشه سعی کنید از موادی که برای مرغ و کمپوست سالم هستند استفاده کنید. یک بستر خوب حاوی حدود 20٪ تا 30٪ رطوبت و عمق آن در حدود 5 تا 10 سانتی متر است. نبض را خیلی خوب تهویه کنید ، و به از بین بردن رطوبت از بستر کمک خواهد کرد. رطوبت زیاد در بستر برای سلامتی مرغ بسیار مضر است. بستر مرطوب مشکلاتی مانند زخمها و تاول در پرندگان طیور ایجاد می کند و گاز آمونیاک ایجاد می کند که سیستم تنفسی طیور را مختل می کند. برای کاهش گاز آمونیاک موجود در بستر از سولفات آلومینیوم یا آهک هیدراته استفاده کنید. می توانید بعد از خشک کردن صحیح مواد ، دوباره و دوباره از بستر استفاده کنید. اما در صورت بروز هرگونه بیماری در مرغداری از بستر استفاده شده استفاده نکنید. پس از فروش مرغ ، بستر مورد استفاده را از طریق طیور به وسیله دستگاه یا دست جدا کنید. از این بستر می توان بعنوان کود مناسب در زمین های کشاورزی برای کشت محصولات زراعی استفاده کرد. در برخی مناطق کود مرغی و زباله ای بسیار با ارزش و منبع اضافی برای کسب پول است. کود مرغ طیور حاوی 3.84٪ نیتروژن ، 2.01٪ فسفر و 1.42٪ پتاسیم است. در یک کلام ، کود مرغی برای حاصلخیزی خاک بسیار مناسب است و می توان از آن در سیستم کشاورزی ارگانیک استفاده کرد.   
این موارد مورد توجه مشترک برای ایجاد یک سیستم مناسب مسکن مرغ برای پرندگان شما است. هنگام تهیه خانه برای پرندگان خود ، همه چیز را با دقت دنبال کنید.

خدا به شما برکت دهد! 

برچسب ها: مرغ طیور پرندگان

0 دیدگاه
کسب درامد
انتشار مطالب سایت با ذکر منبع باعث افتخار ماست.
طراحی و اجرا وبایل +
Some text some message..