×

اطلاعات مورد نیاز برای پرورش مرغ (قسمت پنجم)

photo فتحعلی پناهنده ۱۹:۱۰:۴۲ | ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
از1 رای5
اطلاعات مورد نیاز برای پرورش مرغ (قسمت پنجم)

 

بیماری های طیور

 
انواع مختلفی از بیماری های طیور می تواند باعث خسارت جدی در تجارت مرغداری شود. بیماری ها به دلیل عدم مراقبت و مدیریت صحیح ، تغذیه نامناسب مغذی و برخی عوامل دیگر رخ می دهد. به طور کلی بیماری ها می توانند به عنوان "تغییر وضعیت جسمی عمومی یا معمولی" تعریف شوند. تقریباً در تمام انواع حیوانات می توان تحت تأثیر انواع مختلف بیماری در طول زندگی قرار گرفت. پرندگان مرغ نیز از این قاعده مستثنا نیستند ، بلکه به بیماری های بیشماری مبتلا می شوند. این نوع بیماری می تواند سلامت مرغ را به طور جدی رنج ببرد. اگر می خواهید یک مزرعه تجاری سودآور تأسیس کنید یا می خواهید چند پرنده مرغ را در حیاط خلوت خود پرورش دهید ، باید حتما پرندگان خود را از انواع بیماری ها دور نگه دارید. معمولاً تولیدکنندگان طیور در هنگام ایجاد مشاغل جدید در طیور از جمله کمبود سرمایه ، محل سکونت ، مسکن ، مدیریت مواد غذایی ، بیماری ها و غیره با مشکلات خاصی روبرو می شوند. بیماری می تواند کل مزرعه را از بین ببرد و ممکن است پول را به طور جدی از دست بدهید. تولید گوشت و تخم مرغ طیور به دلیل انواع مختلف بیماری به طور ناگهانی می تواند کاهش یابد. بسیاری از پرندگان طیور هر ساله در سراسر جهان به دلیل انواع مختلف بیماری جان خود را از دست می دهند. در نتیجه این ، تولید کنندگان مبلغ زیادی را از دست می دهند. در یک کلام ، دلیل اصلی خسارت مالی تجارت مرغداری انواع مختلف بیماریها است. 


طبقه بندی بیماریهای طیور 


انواع زیادی از بیماری های طیور وجود دارد. انواع عمده بیماری های طیور در زیر شرح داده شده است. 
- بیماریهای مسری: برخی از بیماری ها، از پرندگان مبتلا به پرندگان سالم گسترش می یابد. این نوع از بیماری های طیور به عنوان بیماری های مسری شناخته می شوند. بیماری های مسری از 3 نوع است که در زیر توضیح داده شده است. 
- بیماری ویروسی: این نوع از بیماری ها ناشی از انواع مختلف ویروس است. نیوکاسل ، آبله مرغان ، گمبورو ، مارپیچ ، طاعون اردک و غیره از بیماری های مرغ ویروسی هستند. 
- بیماریهای باکتریایی: بیماریهای ناشی از باکتریها به عنوان بیماریهای باکتریایی شناخته می شوند. وبا ، پوره و غیره برخی از بیماری های باکتریایی طیور هستند. 
- بیماری های قارچ: این نوع بیماری ها از طریق قارچ به پرندگان طیور حمله می کنند. بیماری های قارچی مرغ ، اسپارگیلوز ، فاووس ، خاشاک ، میکروبوتیک و غیره هستند. 
- بیماریهای انگلی: ارگانیسم هایی که در بدن حیوانات دیگر زندگی می کنند به عنوان انگل شناخته می شوند. این ارگانیسم ها در حالی که در بدن حیوان دیگر زندگی می کنند برخی از بیماری ها را ایجاد می کند. این نوع بیماری ها به عنوان بیماری های انگلی شناخته می شوند. ميكوپلاسموز ، كليبيزيلوز ، استپتوكاكيك ، كوكسييدوز ، تبخال ، كرمها ، شپشها و غيره از بيماري هاي طيور مرغ هستند. 
- بیماریهای سوء تغذیه: اگر پرندگان خود را به خوبی از نظر تغذیه ای متعادل و مغذی تغذیه نکنید ، ممکن است در اثر بیماری های سوء تغذیه رنج ببرند. بیماریهای سوء تغذیه از دو نوع هستند. 
- بیماری های کمبود ویتامین: بیماری هایی که به دلیل کمبود ویتامین ایجاد شده اند ، بیماری های کمبود ویتامین نامیده می شوند. 
- بیماری های کمبود مواد معدنی: برخی از بیماری ها به دلیل عدم وجود مقدار کافی انواع مختلف مواد معدنی به پرندگان طیور حمله می کنند. این نوع بیماری ها به عنوان بیماری های کمبود مواد معدنی طیور شناخته می شوند. مواد معدنی در سالم نگه داشتن پرندگان طیور نقش اساسی دارند. بنابراین آنها بیمار می شوند و به دلیل بیماری های کمبود مواد معدنی زندگی ناسالم می کنند. 

البته ممکن است که طیور مرغ حتی به سایر بیماریهای نادری هم مبتلا شوند.

 

منبع

 

برچسب ها: مرغ طیور پرندگان

0 دیدگاه
کسب درامد
انتشار مطالب سایت با ذکر منبع باعث افتخار ماست.
طراحی و اجرا وبایل +
Some text some message..