×

اطلاعات مورد نیاز برای پرورش مرغ (قسمت سوم)

photo فتحعلی پناهنده ۱۸:۲۵:۰۹ | ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
از1 رای5
اطلاعات مورد نیاز برای پرورش مرغ (قسمت سوم)

خوراک جوجه های در حال رشد

 
برای پرورش جوجه های جوان ، رژیم غذایی غنی از پروتئین و حاوی مواد معدنی متعادل بسیار مفید است. 0.9کیلوگرم غذای استارتر خشک برای یک مرغ که تقریباً شش هفته سن دارد ، به اندازه کافی مناسب است. شما همیشه باید در مورد رژیم غذایی جوجه های در حال رشد متمرکز شوید تا از رشد سریع و سلامتی مرغ ها اطمینان حاصل کنید. برای نتیجه بهتر ، می توانید استارتر را در خانه مخلوط کنید. معمولاً 90 کیلوگرم غذای استارتر تجاری به اندازه کافی برای هر 100 مرغ کافی است. هنگام خرید غذای استارتر تجاری ، مارک محبوب را در بازار انتخاب کنید. از مخلوط های زمینی مضر و کمتر مزه دار خودداری کنید. خوراک را در جای خنک و خشک نگهداری کنید و روزانه غذای تازه تهیه کنید. بعد از جوجه ریزی ، وقتی می خواهید غذا بدهید، تغذیه جوجه ها را شروع کنید. با استفاده از یک مقوا تمیز ، آنها را به صورت خشک خشک درست کنید. پس از سن دو یا سه روزگی آنها ، با غذاهای مخصوص خود (مانند همه جوجه ها دیگر) به آنها غذای کمپلکس خشک بدهید. شما باید با توجه به تقاضای آنها ، از تأمین مداوم آب کافی و تمیز اطمینان داشته باشید. با نگه داشتن مواد غذایی در قابلمه ها یا حفره ها ، همه ریزه های محلول نشده سخت را از مواد غذایی آنها جدا کنید. وقتی پرنده به سن سه یا چهار هفته رسید ، مقداری گندم ترک خورده خشک را نیز با خلال خشک اضافه کنید. مخلوط خوراک طیور برای پرندگان مسن مختلف در زیر نشان داده شده است. 


خوراک مرغ تخم گذار

 
اگر می خواهید از تجارت مرغداری لایه ای حداکثر سود کسب کنید ، باید از مرحله جوجه خود پرندگان را به خوبی مواد غذایی متعادل و مغذی تغذیه کنید. معمولاً مرغ تخمگذار علاوه بر سایر مواد خوراکی به نوعی مکمل پروتئین نیز احتیاج دارند. مواد معدنی و ویتامین ها نیز در تولید مقدار مطلوب تخم مرغ نقش بسزایی دارند. شما باید در فصل زمستان بسیار مراقب باشید. مرغ تخمگذار در این دوره به رژیم تعادل با انرژی اضافی نیاز دارند. زیرا آنها برای گرم نگه داشتن بدن از انرژی زیادی استفاده می کنند. و آنها این انرژی اضافی را از غذاهای غنی شده انرژی دریافت می کنند. گندم ، غلات ، شبدر و غیره برای تخم گذاری مرغها مفید هستند. و همیشه سعی کنید به همراه غذای مغذی به آنها مقدار کافی آب آشامیدنی تمیز و تازه را در اختیار پرندگان قرار دهید. 
تهیه خوراک مرغ باکیفیت نقش اساسی در تولید کلی تجارت مرغداری شما دارد. بنابراین همیشه سعی کنید با توجه به تقاضای آنها از خوراک مرغوب و مغذی پرندگان خود تغذیه کنید. و همیشه در دسترس بودن مقدار کافی آب تمیز و شیرین اطمینان حاصل کنید. 


مکان مناسب مرغداری 


مکان مناسب مرغداری برای تجارت موفق مرغداری بسیار مهم است. پرندگان مرغی را می توان در سیستم های آزاد و در محدوده تولید داخل آزاد پرورش داد. در مورد سیستم تولید داخلی ، مدیریت محیط بسیار مهم است. مرغداری برای تولید بهتر و رفاه بهتر به مدیریت و محیط دقیق نیاز دارد. چه مرغداری هایی که در سیستم داخلی یا بیرون از منزل پرورش یافته اند ، از نحوه مدیریت چاه ، تهویه ، روشنایی ، دما و وضعیت بستر اطمینان حاصل کنید. 
برای تولید مرغ در مقیاس کوچک ، خانه های قابل حمل بهترین اند و این یک روش ارگانیک است. اما برای تولید مرغداری پایدار ، مکان مرغداری برنامه ریزی شده و مناسب برای حفظ سلامت و تولید پرندگان مرغی بسیار ضروری است. و این باعث افزایش تولید و درآمد پایدار می شود. 


محیط داخلی مرغداری

 یک سیستم مسکن مرغداری باید از نظر تهویه مناسب باشد. سیستم مسکن مرغداری عایق بندی شده باعث می شود پرندگان طیور از شرایط نامساعد آب و هوا مانند سرما ، باران ، باد ، آفتاب گرم و غیره در امان بمانند. سیستم مسکن مرغداری باید از امکانات گرمایشی برخوردار باشد ، خصوصاً در دوره پرورش و فصل زمستان. مکان باید تهویه خوبی داشته باشد. باید امکانات محافظت از پرندگان در برابر تهدیدات بیرونی را داشته باشد. انواع مختلفی از طراحی مسکن طیور نوآورانه در تجارت مرغداری استفاده می شود. این ممکن است فقط یک خانه ساده ، خانه متحرک یا قابل حمل باشد یا خانه های ثابت با پایه دائمی. 

برچسب ها: مرغ طیور پرندگان

0 دیدگاه
کسب درامد
انتشار مطالب سایت با ذکر منبع باعث افتخار ماست.
طراحی و اجرا وبایل +
Some text some message..