×

اطلاعات مورد نیاز برای پرورش مرغ (قسمت دوم)

photo فتحعلی پناهنده ۱۷:۱۲:۳۷ | ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
از1 رای5
اطلاعات مورد نیاز برای پرورش مرغ (قسمت دوم)

تغذیه مرغ

 
مرغداری یک تجارت پر سود و پر طرفدار در سراسر جهان است. اما به طور ناگهانی می تواند یک تجارت پر مخاطره باشد ، به خصوص اگر نگران مدیریت خوراک طیور نباشید. موفقیت در تجارت مرغداری بیشتر به سیستم کیفیت فرمولاسیون خوراک و خوراک بستگی دارد. برای رشد مناسب ، تولید تخم مرغ و سلامتی مناسب ، مرغ های طیور نیاز به انرژی دارند. برای به دست آوردن نرخ رشد مطلوب ، باید خوراک طیور بسیار مغذی را تهیه و استفاده کنید. 
به غیر از تغذیه مناسب و با کیفیت ، نمی توانید شغل خود را به درستی اداره کنید. شما به عنوان یک مرغداری باید همیشه پرندگان تازه و سالم و تخم مرغ های مرغوب را تولید و بفروشید. برای تولید تخم مرغ و گوشت با کیفیت باید خوراک با کیفیت پرندگان خود را تهیه کنید. این امر همچنین به کسب حداکثر بازده از مشاغل پرورش طیور کمک خواهد کرد. در اینجا ما بیشتر در مورد خوراک طیور و انواع مختلفی از مواد اساسی موجود در خوراک توضیح می دهیم. 


مواد مغذی ضروری

 
برای زندگی سالم ، رشد مناسب ، تولید حداکثر و پرورش مناسب ، انواع پرندگان طیور به برخی مواد مغذی ضروری احتیاج دارند. بیشتر این مواد مغذی اساسی از منابع طبیعی تهیه می شوند. مرتع ، دانه و غله ، کرم ها و حشرات و...، آفتاب ، ماسه و غیره پاسخگوی نیاز مواد مغذی لازم هستند. 


آب

 
این حقیقت جهانی است که "حیوان نمی تواند بدون آب زندگی کند اما می تواند بدون غذا زنده بماند." پرندگان مرغ نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها همچنین نمی توانند بدون آب زندگی کنند. عدم تأمین کافی آب خالص می تواند انواع مختلفی از مشکلات را ایجاد کند. این کار مانع از رشد پرندگان جوان می شود و همچنین باعث صدمه زودرس در گله تخمگذار می شود و به طور مستقیم تولید تخم مرغ را به حداقل می رساند. 


پروتئین

 
گرانترین عنصر خوراک طیور پروتئین است. اما لازم است که پرورش دهندگان پرندگان مرغی مقدار کافی پروتئین موجود در خوراک را در اختیار پرندگان مرغ قرار دهید. دو نوع منبع پروتئین وجود دارد. پروتئین حیوانی و گیاهی. پروتئین حیوانی منبع خوبی برای افزودن پروتئین موردنیاز در طیور است. پروتئین حیوانات به معنای پروتئین های گیاهی از منابع حیوانی مانند گوشت ، غذای گوشت ، شیر ، جگر و غیره است. این نوع منابع پروتئین برای رشد مناسب و تولید بهتر تخم مرغ از پروتئین های گیاهی بسیار مفید هستند. اگرچه ، اضافه کردن مقدار اضافی پروتئین در خوراک طیور می تواند تأثیر منفی بر سلامتی پرندگان مرغ شما بگذارد. 


کربوهیدرات

 
کربوهیدرات برای گله های گرسنه ضروری است. این مواد خوراک طیور را می توان در غلات و محصولات غلاتی یافت. کربوهیدرات انرژی لازم برای پرندگان طیور شما را فراهم می کند و آنها را تولید می کند. 


چربی

 
نسبت مناسب چربی در خوراک طیور نیز بسیار ضروری است. معمولاً چربی تقریبا در انواع عناصر خوراکی موجود است. اما مقادیر بیش از حد چربی که از محصولات ماهی ، روغن ماهی یا گوشت حاصل می شود می تواند باعث مشکل گوارشی شود و منجر به بیماری های مختلف طیور شود. 


مواد معدنی

 
کربنات کلسیم (که در ویتامین D موجود است) به فرمول پوسته تخم مرغ کمک می کند. کلسیم و فسفر بخش اصلی استخوان پرندگان طیور را تشکیل می دهند. اما مقدار اضافی فسفر موجود در خوراک طیور منجر به کج شدن استخوانها و لغزش تاندون ها در مرغ و مرغداری می شود. نمک همچنین منبع قابل توجهی از مواد معدنی ضروری است. مقدار کمی از برخی مواد معدنی بسیار مهم را می توان در غذاهای سبز یافت. 


ویتامین 


هرگونه کمبود ویتامین در جیره های طیور می تواند مانع از رشد طبیعی پرندگان جوان شود. اصطلاح ویتامین انواع مواد مغذی اساسی را توصیف می کند که با یکدیگر تفاوت دارند. فعالیت ویتامین های مختلف متفاوت است. 
ویتامین A: ویتامین A از مواد خوراکی سبز ، ذرت زرد و روغن ماهی تشکیل می شود و برای مقاومت پرندگان مرغ در برابر سرماخوردگی و عفونت ها ضروری است. 
ویتامین D: ویتامین D به جلوگیری از ضعف و راش پا کمک می کند. این ماده در محصولات مصنوعی یافت می شود و در ماهی های دریایی نیز موجود است. ویتامین D عناصر ضروری در خوراک طیور است. 
مجتمع ویتامین B: مجموعه ویتامین B در شیر ، خوراک سبز ، کبد ، ریبوفلاوین مصنوعی و غیره موجود است. این ویتامین به رشد مرغ کمک می کند. همچنین به جلوگیری از فلج خم شدن انگشتان پا در جوجه های جوان کمک می کند. در هنگام تهیه خوراک طیور ، باید مراقب اضافه کردن مقدار کافی از ویتامین B در ترکیب مرغداری باشید. 


مواد خوراکی طیور 


تجارت مرغداری در سراسر جهان بسیار رایج و پرطرفدار است. بنابراین مواد خوراکی طیور نیز به راحتی در دسترس هستند.  
گندم: گندم یکی از بهترین دانه ها به عنوان مواد خوراک طیور است. به همین دلیل ، باید مقدار مشخصی از گندم را در جیره غذایی طیور قرار دهید. همچنین می توانید در طول سال از گندم به صورت خمیر و یا کامل به عنوان ماده خوراک طیور استفاده کنید. 
جو: به طور کلی جو مانند گندم خوشمزه نیست. اما حاوی فیبر بیشتر و منبع عالی چربی است. هنگامی که گندم در دسترس نیست (یا با کیفیت پایین است) می توانید جو را به پرندگان مرغ خود تغذیه کنید. 
ذرت: ذرت می تواند یک دانه بسیار مؤثر برای پرندگان طیور شما باشد. شما می توانید به طور کامل و یا ذرت نصف شده  تغذیه کنید. می توانید ذرت رسیده را به مرغ خود تغذیه کنید. اما ذرت پوسته شده را با سایر دانه ها به عنوان خوراک تغذیه کنید. 
ارزن: ارزن به عنوان خوراک مرغ مزایای خوبی دارد. می توانید از جیره ارزن برای رشد ، تخم گذاری و پرواربندی استفاده کنید. ارزن به راحتی قابل هضم است و به افزایش دمای بدن کمک می کند. 
چاودار(گندم سیاه): چاودار از عناصر خوراکی پرندگان از جمله گندم ، جو ذرت و ارزن نیست. بنابراین چاودار را به مقدار کمی به عنوان خوراک مکمل با دو یا چند غلات دیگر به پرندگان مرغ خود تغذیه کنید. مقادیر زیاد چاودار در طیور ممکن است باعث اختلال گوارشی در پرندگان شما شود. 
کتان: کتان برای مقدار زیادی پروتئین در خوراک طیور مناسب است. می توانید مقدار کمی از کتان را در مخلوط خوراک استفاده کنید. 
تمام محصولات غلات: توسط محصولات دانه ها از نظر سلامتی دارای سلامتی بالایی هستند و برای تغذیه مرغ ه مناسب هستند. مخصوصاً انواع مختلفی از محصولات غلات در مغازه ای که خوراک طیور تهیه شده یا به فروش می رسد در دسترس است. قیمت آن نسبتاً از سایر مواد خوراکی طیور بالاتر است. 
شیر و کره: شیر پوست و کره برای انواع پرندگان مرغ بسیار مفید است. به خصوص برای جوجه های در حال رشد ، جوان و مرغ تخم گذار. چربی پوست و کره برای گرفتن تخم مرغ با کیفیت بالا برای جوجه ریزی نقش اساسی دارند. و همچنین یک منبع قابل اعتماد از پروتئین است. 
تعادل و کنسانتره: برای تهیه خوراک طیور ، کنسانتره ها و مواد نگهدارنده مکمل ویژه ای هستند که توسط شرکت های تجاری خوراک طیور تهیه شده اند. آنها اساساً با دانه های خرد شده در منزل تغذیه می شوند. 
روغن ماهی: روغن ماهی منبع قابل اطمینان ویتامین A و D. است که به طور عمده از آن در خوراک مرغ و تغذیه مرغ استفاده می شود. روغن ماهی در مواقعی که مرتع سبز و نور خورشید کافی نیست بسیار موثر است. 

برچسب ها: مرغ پرندگان

0 دیدگاه
کسب درامد
انتشار مطالب سایت با ذکر منبع باعث افتخار ماست.
طراحی و اجرا وبایل +
Some text some message..

Fatal error: Uncaught yii\web\HeadersAlreadySentException: Headers already sent in /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php on line 414. in /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php:366 Stack trace: #0 /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php(339): yii\web\Response->sendHeaders() #1 /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/ErrorHandler.php(135): yii\web\Response->send() #2 /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/base/ErrorHandler.php(262): yii\web\ErrorHandler->renderException(Object(yii\base\ErrorException)) #3 [internal function]: yii\base\ErrorHandler->handleFatalError() #4 {main} thrown in /home/webilepl/demo2.webileplus.com/lib/vendor/yiisoft/yii2/web/Response.php on line 366