×

3 تمرین مناسب برای داشتن یک تیم قوی

photo Admin ۱۷:۰۷:۵۰ | ۱ دی ۱۳۹۷
از1 رای5
3 تمرین مناسب برای داشتن یک تیم قوی

این در سازماندهی اجتماعی رایج است که افراد با فهمیدن درباره یکدیگر و ایجاد روابط عمیق و معتبر، به گروه کمک می کنند تا با چالش ها کنار بیایند. این پیشرفت ابتدا در سازمان ها و سپس از مدارس به شرکت ها منتقل می شود.

در اینجا چند نمونه از انواع تمریناتی که در کار گروهی موثر واقع شده اند آمده است:

1- طول عمر

افراد را به گروه های کوچک تقسیم کنید و از همگی بخواهید که سه تا پنج لحظه کلیدی یا حوادث زندگی خود را که تحت تأثیر آن قرار گرفته اند، شرح دهند. این یک راه شگفت انگیز برای شکستن موانع میان مردم است که درک عمیق تری از یکدیگر پیدا خواهند کرد. این گفتگوها به شدت محرمانه بین اعضای گروه نگه داشته می شود و در نتیجه اعتماد زیادی بین آنها ایجاد می کند. من داستان هایی درباره برخورد با نژادپرستی و مرگ عزیزان، خاطرات درباره مربیان الهام بخش، فرصت های شغلی غیر معمول و موارد دیگر شنیده ام. پس این یک راه عالی برای تقویت روابط بین تیم شما است.

2- داستان گویی

با تکیه بر تمرینات اعتماد به نفس، افراد را تشویق کنید تا داستان زندگی خود را در مقابل یک گروه بزرگتر به صورت داستان معنی داری نقل کنند. یکی از جلوه های خاطره انگیز که ما تا به حال در آن شرکت داشتیم، داستان افسانه ای یک شب در آتش سوزی بود. ده نفر از این شرکت داوطلب شده بودند تا یک داستان قدرتمند از زندگی خود را در مقابل کل شرکت، که قبلا آنها را تمرین کرده بودند، بیان کنند.داستانهایی که در آن شب شنیدیم، ما را از خندانید  و قدردان شجاعت افرادی شدیم که مایل بودند تا بسیاری از وقایع زندگی خودشان را به اشتراک بگذارند.

3- ارزیابی ها

یکی از موثر ترین تکنیک هایی که من برای ایجاد اعتماد در یک گروه دیده ام قدردانی است. در پایان یک پروژه یا یک جلسه خارج از محل، از گروه می خواهیم که چیزهایی را که آنها در مورد یکدیگر قدردانی می کنند به اشتراک بگذارند. ما به ندرت زمانی را برای گفتن به دیگران در زندگی می گذاریم.

این نوع فعالیت ها روابط عمیق تر و معقول تر را در میان همکاران ایجاد می کند و سپس به شما کمک می کند که بطور موثر با هم کار کنید . من متوجه شدم که به خصوص در حل اختلاف کمک می کند؛ هرچه ارتباطات پایه و اساس بین دو نفر قوی تر باشد، راحت تر این درگیری ها حل و فصل می شود یا از بین می رود.

                                                                                                                                              منبع: کتاب آیا شما یک مدیر یا یک شروع کننده جنبش هستید؟


0 دیدگاه
کسب درامد
انتشار مطالب سایت با ذکر منبع باعث افتخار ماست.
طراحی و اجرا وبایل +
Some text some message..