×

10 ثروتمند برتر ایران

photo نقی پناهنده ۱۲:۱۶:۰۰ | ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
از7 رای5
10 ثروتمند برتر ایران

ایران ممکن است بیشتر به خاطر نفتش شناخته شود، اما ثروتمندترین ایرانی ها منافع متنوعی را فراتر از طلای سیاه دارند. در حقیقت، اکثر آنها به این موضوع ربطی ندارند، همانطور که از لیست این 10 نفر از ثروتمندترین افراد ایرانی  خواهید دید.
 

1- پیر امیدیار (Pierre Omidyar )

پیر امیدیار کارآفرین نیکوکار ساکن آمریکا و متولد فرانسه، از پدر و مادری ایرانی است. خانواده پیر برای ادامه تحصیل در دانشگاه به فرانسه مهاجرت کرده و سپس برای کار پدرش به آمریکا سفر کردند. او بنیانگذار و رئیس بزرگترین حراجی دنیا یعنی ای-بِی (ebay) است. پیر امیدیار در سال 1998 و در سن 31 سالگی به عنوان یک میلیاردر شناخته شد. پیر امیدیار در حال حاضر و در سن 50 سالگی درآمد خالص 13 میلیارد دلار داشته و در صدر لیست 10 ثروتمند برتر ایران قرار می گیرد.

2- اسدالله عسگراولادی ( Asadollah Asgaroladi )

اسدالله عسگراولادی غول تجاری ایرانی است که در زمینه های بانکداری، املاک و مستغلات، صادرات و مراقبت های بهداشتی مشغول به فعالیت است. او امپراتوری کسب و کار خود را در سال 1970 تاسیس کرد. اسدالله عسگراولادی  بزرگترین صادر کننده آجیل، میوه های خشک، زیره و ادویه جات از ایران است و به سلطان آجیل و خشکبار ایران معروف است. او همچنین ریاست چندین اتاق بازرگانی ایران از قبیل ایران-استرالیا ، ایران-چین ، ایران-روسیه و ایران-کانادا را برعهده دارد. ارزش خالص دارایی اسدالله عسگراولادی 9 میلیارد دلار بوده که او را تبدیل به دومین ثروتمند برتر ایران کرده است.

3-خانواده قرمزیان ( Ghermezian family )

خانواده قرمزیان از خانواده های یهودی ساکن ایران بودند که به کانادا نقل مکان کردند. این خانواده ثروت خود را از طریق صنعت ساخت و ساز بدست آورده و مالک شرکت ساخت و ساز تریپل فایو (Triple Five Group) هستند. این خانواده به خاطر ساخت برخی از بزرگ ‌ترین مراکز جهان مانند مرکز خرید آمریکا (Mall of America)  در بلومینگتون شناخته شده‌ است. پدر خانواده یعقوب قرمزیان بود که در سال 2000 میلادی و در سن 97 سالگی درگذشت اما در حال حاضر چهار پسر او یک امپراطوری به ارزش ۴ میلیارد دلار را اداره می‌کنند

4- فرهاد مشیری ( Farhad Moshiri )

فرهاد مشیری در سال 1955 در ایران متولد شد و در سال 1979 و قبل از انقلاب ایران را به مقصد بریتانیا ترک کرد. او مالک و سرمایه دار شرکتهای زیادی  در زمینه های فولاد و انرژی در روسیه و بریتانیا است. او یک حسابدار خبره است و قبلا در شرکتهای بزرگی کار میکرد . او و شریکش 14.65% سهام باشگاه آرسنال را خریدند و سهام آنها در سال 2007 به 21% رسید و اعلام کرد که حداقل 25% سهام باشگاه را میخواهد. فرهاد مشیری در سال 2016 سهام باشگاه آرسنال را به شریکش فروخت و با آن پول بخش زیادی از سهام باشگاه اورتون را خریداری کرد. ارزش خالص دارایی های فرهاد مشیری 2.1 میلیارد دلار است که  او را تبدیل به چهارمین ثروتمند برتر ایران تبدیل کرده است.

5 - امید کردستانی ( Omid Kordestani )

امید کردستانی متولد ایران است که در سن 14 سالگی با خانواده خود از ایران به آمریکا مهاجرت کرد. او به عنوان رئیس اجرایی برای شرکتهای بزرگی از قبیل وودافون ، نت اسکیپ و گوگل کار کرده و از سال 2015 هم به عنوان رئیس اجرایی توییتر مشغول به کار است. امید کردستانی اکنون و در سن 53 سالگی با ثروت 1.9 میلیارد دلاری در رتبه پنجم ثروتمندترین افراد ایران قرار می گیرد. 

6 - حسن خسروشاهی ( Hassan Khosrowshahi )

حسن خسروشاهی غول تجاری ایرانی-کانادایی یک سرمایه گذار و نیکوکار است. او ابتدا شرکت هولدینگ خود را تاسیس کرد که در زمینه های املاک، خرده فروشی وداروسازی فعالیت میکرد و سپس شرکت زنجیره ای خرده فروشی در زمینه اکترونیک را تاسیس کرد که در حال حاضر 118 شعبه در سراسر کانادا دارد. ثروت خالص حسن خسروشاهی 1.8 میلیارد دلار برآورد شده و او را در رتبه ششم ثروتمندترین افراد ایران قرار داده است.

7 - خانواده معراج ( Merage family )

خانواده معراج  یک خانواده ثروتمند یهودی ایرانی است که در حال حاضر در کالیفرنیا زندگی می‌کند. دو برادر پل و دیوید معراج پس از مهاجرت به آمریکا یک شرکت تولیدی موادغذایی تاسیس کردند که محصول غذایی به نام پاکتهای داغ (Hot Pockets) آنها مورد توجه خیلی از مردم قرار گرفت. آنها سپس شرکت خود را به قیمت 2.6 میلیارد دلار به شرکت نستله فروختند و با آن پول در بازار سرمایه و املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کردند. پل معراج در حال حاضر رئیس شرکت MIG است که توسط پسرش توسعه داده می‌شود و دیوید معراج اکنون رهبری گروه سرمایه‌گذاری Consolidated را برعهده دارد. ارزش خالص مالی این خانواده 1.8 میلیارد دلار برآورد شده‌است و در رتبه هفت در فهرست ثروتمندترین افراد ایران قرار میگیرند. 

8 - دیوید آلیانس ( David Alliance )

دیوید آلیانس  تاجر ایرانی - بریتانیایی و سیاستمدار دموکرات اصالتا یهودی اهل ایران است. در سال 1984، او به عنوان فرمانده امپراتوری بریتانیا منصوب شد و "Knighthood"  ( عنوان شوالیه از جانب ملکه ) را در سال 1989 دریافت کرد. او رئیس گروه "N Brown" می‌باشد که بزرگترین خرده فروش لوازم آرایشی و صاحب 33% سهام شرکت است. او همچنین مؤسس مشترک Caots Viyella)) با همسرش (Sir Harry Djanogly) بوده که شرکت او در 67 کشور مختلف با 22 درصد سهام جهانی است. ارزش خالص ثروت دیوید آلیانس 1.5 میلیارد دلار است و او در رتبه 8 ثروتمندترین افراد ایران قرار می گیرد.

9 - مانی مشعوف ( Manny Mashouf )

مانی مشعوف یک تاجر آمریکایی متولد ایران است و در اوایل نوجوانی به آمریکا آمد و ابتدا در واشنگتن و سپس در سن فرانسیسکو مستقر شد. او شرکت (Bebe pronounced as bee-bee) را تاسیس کرد که در حال حاضر 297 شعبه در سرتاسر آمریکای شمالی دارد. در سال 2015 او اعلام کرد که می‌خواهد ۵۹ درصد سهام خود را به فروش برساند. ارزش خالص ثروت مانی مشعوف 1.3 میلیارد دلار است و او در جایگاه نهم ثروتمندترین افراد ایران قرار می گیرد.

10 - اسحاق لاریان ( Isaac Larian )

اسحاق لاریان، بازرگان ایرانی و مدیر عامل شرکت MGA Entertainment است که پیشروترین شرکت اسباب بازی دنیای خصوصی است. پس از اتمام فارغ التحصیلی و بعد از انقلاب ایران در سال 1979 وارد بریتانیا شد و واردات و صادرات را با برادرش آغاز کرد. آنها کسب و کار خود را با محصولات الکترونیکی مصرفی شروع کردند و در سال 1987 به توزیع کننده نینتندو تبدیل شدند وهمچنین در سال 1993 مجوز پاور رنجرز را کسب کردند. او نام شرکت را  به عنوان MGA Entertainment تغییر داد. ارزش خالص ثروت اسحاق لاریان 1.1 میلیارد دلار برآورد شده است و او در رتبه دهم فهرست ثروتمندترین افراد ایران قرار می گیرد.

منبع


0 دیدگاه
کسب درامد
انتشار مطالب سایت با ذکر منبع باعث افتخار ماست.
طراحی و اجرا وبایل +
Some text some message..